barell

Vest

18. mart 2014.

Winterfest – Dani rumenog slaloma na Kopu

Dugo najavljivani dani vina i skijanja (!?) na Kopaniku se bliže. Šta možemo očekivati od ovog produženog radnog vikenda?

U organizaciji Interfesta, a na dan kada je Komunistička partija Jugoslavije pre 73 godine zloupotrebila narodni bunt (27. mart) počinje četvorodnevna ambiciozna vinska svetkovina na jednoj od naših najlepših planina. Ovaj događaj je pripreman dobrih nekoliko meseci ranije. Glavna organizatorka festivala - Nataša Budisavljević Radišić (NBR), već prekaljena u organizaciji raznih vinskih događaja, gotovo šestomesečnim temeljnim pristupom ovom projektu, pokazala je visok nivo ozbiljnosti i profesionalizma. Primarni segment Winterfesta su na samom početku priprema bili pompezno najavljivani paneli. Zamišljeni cilj tih panela je da se kroz kreativnu diskusiju i sučeljavanje stavova relevantnih učesnika daju bar neki odgovori na pun vinifikator gorućih pitanja unutar vinske branše.

Kao prateći segment, inače finansijski samostalno neodrživog seminara, zamišljena su skijanja, prezentacije vina, salon, neki pokušaji sve učestalijih vinskih „drž’ da ga nabijem“ ekspres vinskih školica, zatim „drž’ da ga spojim“ spajalačkih vinskih radionica i još ponešto... Iskusno i mudro, NBR je vremenom šetala težište u skladu sa pulsom potencijalnih konzumenata, tako da je trenutno reflektor Winterfesta uperen pre svega u taj, zabavno rekreativni deo.

Zabavno rekreativni deo možda zvuči neozbiljnije, ali je nesumnjivo da upravo ta komponenta hepeninga zahteva dodatni kreativni napor i umeće privlačenja, pre svega značajnih vinarija u tržišnom smislu. Senku na kreativni deo, nedavno je bacilo očigledno plagiranje kampanje „Ja pijem vino“, pod pečatom Wine Jam-a, iako je takav oblik kampanje već viđen u nebrojenim varijantama širom interneta. Niko tu nije izrezbario Davida ili nacrtao Mona Lizu, ali se remiksi ipak rade daleko kulturnije. Očigledna je podsvesna (ili svesna?) namera organizacionog tima Winterfesta da pod jedan šator turi svu vojsku. To baš i ne daje uvek najbolje rezultate.

U samu organizaciju događaja, uključila se i sve prisutnija SERSA (udruženje somelijera Srbije). Pre svega, evidentan je napor novog rukovodstva da više nikada i nigde, bilo kakvo prezentovanje vina prođe bez njih. To je za svaku pohvalu, pošto je sasvim jasno da takvim delovanjem SERSA pomaže organizatorima, ali i oni, ne manje – udruženju. Simbiotički pristup kod dobronamernih uvek izazove čestit aplauz. Dakle, nastavni deo, za sve one koji sačuvaju zglobove po skijaškim stazama, odvijaće se u direktnoj produkciji SERSE.

Izlagački deo Winterfesta je ono što izaziva posebno iznenađenje. Po najavama, ovo bi mogao biti izuzetno jak festival, ako zaista i dođu svi najavljeni. Spisak učesnika nedvosmisleno ukazuje na potrebu da se po skijaškim stazama vrši obred duvanja, u narodu poznatog kao alko test. Iako je, kako smo rekli, kičma projekta bio splet panel diskusija, strateški zaokret organizatora Winterfesta ipak ide ka spajanju vina i skijanja. U pitanju je spajanje alkoholnog napitka i sporta (!?), što gotovo da nije za komentarisanje. U svakom slučaju, fokus Vinovnika će ipak biti na panelima, sa velikom nadom da će se čuti nešto korisno, pre svega od neposrednih proizvođača. Stoga, navratite na Winterfest, pošto može biti zanimljivo.

 

Profesor Dionisije

"Da su Prle i Tihi pili Sovinjon Blan, vino bi se prodavalo neznatno lakše."

Charles Bukowski (1920 - 1994)