barell

Intervju

11. oktobar 2013.

Svetlana Gašević (NS Promo Team) – Najbolja u svom poslu

Razgovor o vinu i svemu ostalom sa vlasnicom novosadske agencije NS Promo Team

Godinama sam odlazio u jednu menjačnicu i potpuno opčinjeno posmatrao devojku koja banalne novčane transakcije obavlja brzinom bliskom brzini svetlosti. Logično je da sam delovao kao manijak. Međutim, magija perfektnog rada je jača od svega, pa i od rđavog utiska koji preti u perspektivi. Zaista ne postoji lepši prizor od savršenog rada. Ovo je priča o jednom baš takvom radu, jako potrebnom vinu, koji se, da ne verujete i dalje usavršava!?

Svetlana Gašević je izuzetna, mlada poslovna žena. Vlasnica je firme NS Promo Team, koja vrlo uspešno deluje na polju operativnog marketinga. Upoznao sam je pre par meseci na jednom vinskom sajmu i ostao potpuno zatečen količinom šarma, odlučnosti i profesionalizma. Impresivni paket osobina koji krasi ovu ženu je možda i previše za samo jedno biće. A možda samo nismo naviknuti na sjajne ljude? Možda smo podlegli bljutavom mejnstrimu koji je zidan principom da se samo loše vidi? Vidi se, sestre i braćo i ono najbolje, samo se valja čestito zagledati. Za Vinovnik, o vinu i svemu ostalom, govori Svetlana Gašević, najbolja u svom poslu.

Kako je uopšte počeo vaš rad sa vinarijama?

Svetlana Gašević:

Kada sam otvorila agenciju, prvo sam samo angažovala promo timove, odnosno promoterke za određene sajmove, manifestacije i dešavanja opšteg tipa. Bilo je tu dnevnog i noćnog rada... Sve je tako počelo. Kasnije, kako je posao odmicao, prelazilo se, sasvim logično, na više nivoe. Neophodno je bilo da se svi koji učestvuju u promovisanju vina, kao i ja sama uostalom, što je moguće više profesionalno obučimo. U Udruženju Vinara Vojvodine smo u više navrata organizovali elementarnu obuku, odnosno osnovne kurseve za poznavanje vina. Nije to bilo nešto ranga kursa za somelijere, ali su postojale neke bazične stvari iz servisa, poznavanja vina, elementarnog slaganja hrane i vina...

Da li su taj nivo zahtevali vinari?

Svetlana Gašević:

Ne, ne radi se o tome. Osnovni smisao svega je profesionalizam. Da bi se posao radio kvalitetnije, potrebno je imati što više informacija. Rezultati su, što je i logično, pratili uloženi trud i danas mogu reći da sa velikim brojem vinarija sarađujemo na uzajamno zadovoljstvo. Moj lep i mlad tim, sastavljen od obrazovanih i vaspitanih devojaka sada već funkcioniše toliko skladno, da se veći broj naših klijenata i ne pojavljuje fizički na manifestacijama. Sve prepuste nama.

To nije baš česta praksa. Mnogi vinari vole da su lično prisutni. Dakle, ova vaša situacija je baš čudna. U čemu je tajna?

Svetlana Gašević:

Nema tajne. Verovatno je tu u pitanju poverenje. Poverenje se teško stiče, ali lako gubi. Kada se klijent uveri u moj tim i mene lično, u način i principe rada NS Promo Team-a, sasvim komotno nam prepuštaju samostalno delovanje. Na svakoj manifestaciji se prema vinariji za koju radim ophodim kao da je moja lično. Vinari postaju vrlo brzo svesni toga i ukazuju poverenje. Nama to poverenje znači i do sada ga ni u jednom slučaju nismo izigrali.

Onda sledi identifikacija? Verovatno svi misle da ste deo firme kojoj radite prezentaciju.

Svetlana Gašević:

Naravno, to je i cilj. Zaista se misli da radim u određenoj vinariji i tako mi se javljaju. To nije tačno, ali zaista prija i pokazuje da smo kao tim potpuno uživljeni u ulogu nekoga ko vinariju predstavlja.

Mogao sam da se zakunem u jedno od dva oka da si ti u Vinariji Đurđić... I svugde te ima.

Svetlana Gašević:

Razumem. Sve je to meni jako interesantno, čas sam u Aleksandrovcu, pa na Zlatiboru, Kopaoniku, evo sad u Beogradu, pa Novom Sadu, Subotici... Vinska ekipa je homogena, non stop srećem iste ljude, svi se već prilično poznajemo, a moj tim i mene zaista prepoznaju kao deo te ekipe, iako, kako rekoh, nismo direktno iz vinarije.

Na masovnim dešavanjima ste, dakle da citiram - deo ekipe. A reci mi, kako to izgleda kada nastupate solo?

Svetlana Gašević:

E to je drugi deo posla. Kada radimo konkretne promocije, neke nastupe ili događaje, onda ja osmišljavam, odnosno prelazim na taj kreativni nivo na kome se trudim da ljude animiram na način koji razbija stereotip. Smatram da je malo prevaziđen standardni način promocije, tipa – Ovo je sad to, imate promotivnu cenu itd... To svi rade, viđeno je milion puta i sasvim je logično da tu nema ozbiljnijeg efekta. E tu sad stupa na scenu moj tim, koji radi različite animacije, sitne, a efektne igrice kojima se posetioci na indirektan i šarmantan način povezuju sa proizvodima koje promovišemo. Bitno je da u svesti svakoga ko se zainteresuje ostane bar kao informacija to da su učestvovali u nečem zanimljivom i da to povežu sa proizvodom zbog koga su učestvovali. Bude to poprilično efikasno.

Efikasnost se poprilično bazira na četvrtoj dimenziji, odnosno vremenu. Ima li taj efekat dovoljno jako produženo dejstvo?

Svetlana Gašević:

Mora ga imati. Ne sme se ostati na tome da je dobro prošla promocija, dobro prošla prodaja i sutra ništa od svega. Sistemom promocije koju sprovodimo, ostaje dovoljno dug trag kod ljudi koji se onda lako vraćaju. Neki poklon, neki vaučer, nešto drugačije... Ako neko proba vino, pa i kupi, dodatna meta nam je - pridobiti ga na duže staze. Da poseti vinariju, upozna se sa radom u njoj i nastavi da konzumira vina iz podruma koji promovišemo. Uostalom, to je i osnovni cilj svake vinarije: Da ima „armiju“ odanih konzumenata.

Sve to zvuči lepo, a mogu lično da potvrdim kako to funkcioniše kao sat, pošto sam se uverio. Kada je NS Promo Team počeo sa radom?

Svetlana Gašević:

Sa radom smo počeli 2009. godine.

Kreće li od starta „rvanje“ sa vinarima?

Svetlana Gašević:

Pa ne baš od samog starta, ali vrlo brzo po osnivanju firme smo ušli u taj svet. Prvo što sam radila je angažovanje promotera za Plantaže 13. jul. Posle ide druga, treća, peta vinarija... Do sada sam sarađivala sa, čini mi se dvadesetak. Evo mogu da pogledam i da ti nabrojim...

Ne, ne moraš. Verujem. Interesuje me, kada tvoju agenciju angažuje neka vinarija, da li u paketu idu i posebni prohtevi? Na primer, ako su konkretno u pitanju Plantaže, da li traže visinu devojaka od minijaturnih 185 cm, pa na više?

Svetlana Gašević:

Ne, oni nemaju te vrste prohteva, ali imam ja. Tim mora delovati skladno. Baš kao kompaktan tim, a ne kao ovlaš sakupljeno odeljenje. Posla ima dovoljno, pa se na jedno mesto šalje „viša“ ekipa, na drugo mesto „niža“... Dakle, ja zahtevam da sve bude pod konac.

Taj sistem rada gde je sve pod konac i gde gotovo da postoji kult funkcionalnosti verovatno nije baš čest kod nas. Postoji li još agencija koje funkcionišu po sličnim principima?

Svetlana Gašević:

E to ne znam, zaista. Znam da postoji nekoliko agencija u Beogradu i Novom Sadu koje rade ovo što mi radimo, angažuju devojke, obučavaju ih za kratko vreme i deluju. Što se nas tiče, ja se trudim da svoju operativnu promo grupu sve vreme dodatno usavršavam. Ne bavim se samo ovim poslom, već držim razne obuke za promo timove, početnike u prodaji i za motivaciju, tako da je moj tim potpuno obučen za prevazilaženje različitih nepredviđenih situacija, na primer. Verovatno kvalitetno radim svoj posao, pošto zaista do sada nisam imala nikakve primedbe na rad svog tima. Samo pohvale, koje su u jasnoj korelaciji sa povećanjem broja klijenata.

Nivoi saradnje cenim da postoje. Neki vas angažuju povremeno, a za neke radite kompletan marketing. Konkretno, koja je tajna Vinarije Đurđić, pošto vas dosta ljudi identifikuje sa njom?

Svetlana Gašević:

Pre svega, to su moji Karlovčani! Ja sam iz Sremskih Karlovaca, a živim u Novom Sadu. Kod Đurđića, sem činjenice da smo iz istog mesta, postoji jako bitan faktor kvaliteta samih proizvoda. Meni se njihova vina jako dopadaju i samim tim mogu lakše da ih prezentujem. Nije loše u poslu kada zaista kompletno možeš stati iza nečijih vina, da ih zaista doživljavaš kao svoja. Sve je onda lakše.

E sad me interesuje ovo: Da li neko ko organizuje određeni vid vinskog hepeninga, za slučaj da želi Vinariju Đurđić, zove njih, koji onda zovu tebe ili zovu direktno tebe?

Svetlana Gašević:

Kako kad. Oni koji su malo ozbiljniji u poslu, svakako da znaju moj odnos sa Vinarijom Đurđić, pa zovu direktno mene. Ako je u pitanju neko ko nije baš upoznat sa situacijom, on zove Vinariju, koja se prokonsultuje sa mnom oko učešća. U Vinariji jako dobro znaju da ću ja sve detaljno ispitati: Uslovi, posećenost, efekti, medijska pokrivenost... Odluka oko učestvovanja se donosi tek kada imamo kompletnu analizu.

Tako rade ozbiljni ljudi i zato mi je drago što je odgovor ovakav. Smatram da između onoga ko proizvodi vino i konzumenta mora postojati još neko, ko tu putanju drži.

Svetlana Gašević:

Danas imamo situaciju da postoji hroničan nedostatak vremena. Neko ko vino pravi, nema dovoljno vremena da se posveti prezentaciji sopstvenih proizvoda. Potpuno je jasna važnost egzistencije agencija kao što je ova naša. Pored toga, mi ne radimo samo sa vinarijama. Evo sprema se sajam automobila, sajam poljoprivrede i da ne nabrajam. Svugde nas ima!

Znači, promovišete sve sem sistema protivvazdušne odbrane?

Svetlana Gašević:

(smeh) Nikad se ne zna! Malo je falilo da budemo prisutni i na sajmu naoružanja, ali je klijent u poslednjem trenutku odustao!

Šališ se?

Svetlana Gašević:

Ne, ne... Ne mogu sad tačno da se setim, znam da je firma iz Beograda i da je neka vojna oprema...

Milost! Pa to znači da pokrivaš bukvalno sve? Ako bih ja rešio da uvezem sredstva za omamljivanje komaraca iz Ekvadora, samo te nazovem, i...

Svetlana Gašević:

Popričamo, vidimo o čemu se radi, procenim da li i koliko mogu da pomognem, smislimo strategiju i radimo. Nikakav problem.

Gotovo da ne smem više ništa da pitam. Da se vratimo na vina... Imaš li svoju kolekciju?

Svetlana Gašević:

Imam, svakako. Imam, između ostalog, vina svih svojih klijenata, a neka i nosim sa sobom, evo ovde u koferu (smeh). Nedavno sam se vratila iz Pariza i donela dvanaest različitih boca, koje sam morala da probam, a nisam stigla tamo. Po mom mišljenju to nije neka preterana razlika u odnosu na naša vina ovde. Imamo mi odlična vina.

A da li si radila promociju neke egzotike? Nečega što nije toliko komercijalno?

Svetlana Gašević:

Radili smo nedavno promociju arhivskih vina. U pitanju je Vinarija Milutinović iz Novog Sada, koja ima svoje lagume u Karlovcima. Auzbruh, Šiler, Bermet i Rozolija. Sve je to 2000. i 2001. godina. Snažna vina, po staroj recepturi. To je bila baš interesantna, nestandardna promocija, po mom ukusu.

Vidim da se polako bliži trenutak da NS Promo Team napravi svoju varijantu sajma?

Svetlana Gašević:

Radili smo i to, ali baš u malom formatu. Neki veći format će sačekati još dve do tri godine. Svakako da je i to jedan od ciljeva...

Mislim da će do toga ipak doći ranije. Svetlana, najlepše hvala na razgovoru i izdvojenom vremenu.

Svetlana Gašević:

Nema na čemu.

 

Nakon još par sastanaka, Svetlana se vratila u Novi Sad. Sledećeg dana se desio Wine Jazzin i povratak u Beograd. Slobodno pogađajte koja se vinarija pojavila prva... Pa onda pogađajte ko je imao radni sastanak sa razradom strategije pre zvaničnog početka. Nije teško pogoditi. Kada bi nam sve funkcionisalo kao NS Promo Team, mi bi bili Japan bez zemljotresa. Svetlana Gašević, najbolja u svom poslu...

 

Profesor Dionisije

"Da su Prle i Tihi pili Sovinjon Blan, vino bi se prodavalo neznatno lakše."

Charles Bukowski (1920 - 1994)