barell

Vest

3. mart 2015.

Izborile su se za Varijantu

Vinarija Aleksandrović na poseban način obeležava Međunarodni dan žena.

San svake pojave, ako bi pojava mogla da sanja, svakako bi bilo prevazilaženje i nadgradnja uzroka koji su je stvorili. Međunarodni dan žena, u narodu poznat pod naslovom „Osmi mart“ je dugo godina „krpljen“ kao komunističko – feministička tvorevina. Međutim, u vreme kada su žene i pored velikog tehnološkog napretka ostajale obespravljene, vezivane bukagijama za sudopere, korita i planetarne „smederevce“, jedina opcija koja im je ostavljana kao otpor, bile su upravo feministkinje i komunistkinje. Valjalo je imati izvesne osobine: grlata, hrabra, istrajna... Nešto kao Klara Cetkin. I onda, kada rezultati dođu i kada žene dobiju pravo glasa, te pravo na asimptotsko približavanje u količini prava sa formalno jačim polom, više nije važna ideologija iz koje je priča potekla. Važni su rezultati i zato je, pre svega, ovaj datum važniji no što se naoko čini.

Humanističku notu ove storije, po logici stvari prati i neki oblik renesanse. Apsolutnu tapiju na pojam renesanse u našoj zemlji ima proizvodnja roze vina. Ružni pink pačići našeg vinarstva su naprosto eksplodirali u poslednjih par godina. Nešto se desilo. Šta god da se desilo, dobro se desilo i roze više nije junetina za gulaš špricera. Možda nismo potpuno otkrili Provansu, ali pipamo i to sa sve više prstiju. Renesansa rozea je, dakle, u redu, ali nikako ne smemo zaboraviti neke koji su ovoj boji vina punu pažnju posvećivali i ranije. Vinarija koja preskače tržišne potoke u šmekerskim starkama je Vinarija Aleksandrović. Uostalom, njihova Varijanta je jedno od najprodavanijih vina u zemlji. Roze, betoniranog kvaliteta...

Dakle, narod! Imamo običaj da kažemo kako je narod ovakav, onakav... Da ne koristimo sad neke izraze. Sve to može i da pije vodu ili vino, ali je važno zapaziti da narod pokazuje svoju mračnu stranu tek kada mu je nešto besplatno, tipa – višestranački izbori. Ukoliko mora da plati ono što želi, narod uopšte nije naivan. Naprotiv! Niko nikoga ne bije po ušima da nešto kupi. Niti gura... Varijanta se prodaje sama. Varijantu iskreno vole dame. Preko Klare Cetkin, na ovamo, one su se izborile za izbor. Zato kupuju ono što mogu i žele. Zato je sve ovo toliko povezano.

Lepa žena, roze vino i crvena ruža... Stigosmo i do baroka. Boreći se za izbor, žene su se izborile za čitavu paletu varijanti. Njihov dan je Osmi Mart i tada su posebno lepe, raskošne i drugačije... Muškarci to ne razumeju i nema potrebe da se trude. Dovoljno je da baroknu spoljašnju i humanističku unutrašnju lepotu svojih žena, na taj dan ispoštuju darovima koji imaju smisla. Bocu rozea Varijanta u većini ozbiljnih vinoteka, osmog marta će kao poklon pratiti i cvet ruže, njen višegodišnji sabrat. Osnovna svrha ove akcije Vinarije Aleksandrović, pod naslovom „Drugo ime pažnje“ je da tu istu pažnju usmerimo na sebi bliske i drage ženske osobe. Da ih ne stavljamo na muke zato što su „naše“, pa će da trpe. Prema „našima“ bi i trebalo biti najbolji, pošto je to jedini oblik kosmičke pravde. Stoga, osmog marta, flašu Varijante i cvet ruže u ruke i podelite malo pristupačne raskoši baroka sa sebi najdražim i najbližim ženskim osobama. Tada je njihov dan. Učinite da bude i vaš!

 

photo: Katarina Aleksandrović

 

Profesor Dionisije

"Neka te ne zabrinjava što se za tvoje mogućnosti ne zna, već se radije brini o tome što ih nemaš dovoljno."

Konfučije